Erasmus+: MladinaEvropska solidarnostna enotaInfo servis EurodeskPodporni center SALTO SEE

Dogodki

Trenutno ni aktualnih objav.

E-novice

Želite biti sproti obveščeni o vseh naših aktivnostih, novostih in dogajanjih?

Naročite se na naše e-novice!

Nacionalni kompetenčni model za mladinske delavce

12.08.2025

Kakovost in prepoznavanje mladinskega dela sta povezana s sistemi za opredeljevanje, pridobivanje in priznavanje kompetenc mladinskih delavcev ter opredeljena v prednostnih področjih Evropske agende za mladinsko delo (EAMD), ki se na nacionalni ravni uresničuje pod okriljem Strateškega načrta EAMD v Sloveniji za obdobje 2022–2027.  

Strateški načrt v okviru krovnega cilja spodbujanja in razvoja kakovosti v mladinskem delu predvideva razvoj nacionalnih usposabljanj in izobraževanj za mladinske delavce, ki bodo temeljila na nacionalnem kompetenčnem modelu za mladinske delavce, ki bo prilagojen družbeni realnosti in trendom v mladinskem delu.  

V Sloveniji do sedaj ni bilo kompetenčnega modela za mladinske delavce na nacionalni ravni, ki bi bil lahko podlaga za razvoj usposabljanj in izobraževanj. Kompetence mladinskih delavcev so na nacionalni ravni opredeljene v okviru poklicnega standarda in kvalifikacije Mladinski delavec/delavka, različne opredelitve pa so v preteklih letih nastajale tudi v praksah organizacij na področju mladinskega dela in pri razvoju usposabljanj za mladinske delavce. 

Pod okriljem Urada RS za mladino je bila zato ustanovljena delovna skupina za pripravo nacionalnega kompetenčnega modela, sestavljena iz različnih predstavnikov skupnosti praks mladinskega dela. Delo delovne skupine je strokovno podprla analitičarka Mojca Mayr. Namen delovne skupine je bil pregledati obstoječe kompetenčne modele na nacionalni in evropski ravni ter na podlagi njihove analize pripraviti kompetenčni model.  

Končni dokument je sestavljen iz štirih vsebinskih poglavij. Prvo poglavje opredeljuje pojem kompetence, značilnosti kompetenčnih modelov za mladinske delavce in njihovo raznolikost v državah evropskega prostora. Drugo poglavje na podlagi pregleda obstoječih kompetenčnih modelov na evropski ravni ter dostopnih kompetenčnih modelov na nacionalnih, čezmejnih in projektnih ravneh razvršča in opisuje za mladinskega delavca najbolj relevantne kompetenčne modele. V tretjem poglavju je opisana vsebinska analiza, ki je bila izvedena na izbranih kompetenčnih modelih z namenom opredelitve kompetenčnih področij, kompetenc in njihovih opisov za nacionalni kompetenčni model, ki je opisan v četrtem vsebinskem poglavju.  

Tako pridobljeni model upošteva že obstoječe nacionalne in evropske modele ter opredelitev kakovostnega mladinskega dela, ki je nastala v okviru Strateškega načrta EAMD v Sloveniji. 

 Nacionalni kompetenčni model za mladinske delavce (2025)  


« Nazaj
Z ogledom te spletne strani se strinjate z uporabo piškotkov.     V REDU       O piškotkih