Erasmus+: MladinaEvropska solidarnostna enotaInfo servis EurodeskSALTO SEE RC

Dogodki

Trenutno ni aktualnih objav.

E-novice

Želite biti sproti obveščeni o vseh naših aktivnostih, novostih in dogajanjih?

Naročite se na naše e-novice!

Digitalno mladinsko delo

Na področju mladine oz. natančneje mladinskega dela na evropski ravni razprava o »pametnem« mladinskem delu pred sprejetjem Sklepov pravzaprav ne poteka prav dolgo. Leta 2015 je Deklaracija 2. Evropske konvencije o mladinskem delu opozorila na vedno večjo uporabo novih tehnologij in digitalnih medijev med mladimi, kar odpira prostor za premislek o novih spletnih praksah mladinskega dela, ki bodo podpirale digitalno pismenost mladih in jim pomagale upravljati s povezanimi tveganji.

Izpostavila je potrebo po podpori za krepitev zmogljivosti na področju mladinskega dela, da se bo to lahko ustrezno odzvalo na izzive in priložnosti, ki jih predstavljajo nove tehnologije in digitalni mediji, ter omenila, da bodo morali za to v prihodnje mladinski delavci pridobiti nove kompetence in oblikovati nove meje v odnosih z mladimi. Deklaracija je poleg tega izpostavila dejstvo, da se je bilo mladinsko delo tudi v preteklosti vedno sposobno prilagajati številnim spreminjajočim se okoliščinam in obenem ostati zvesto svojim temeljnim načelom.
Pregled dokumentov, ki se ukvarjajo s temo digitalnega/pametnega mladinskega dela si lahko preberete v članku, objavljenem v 38. številki reviji Mladje, ki je dostopen tudi tukaj. V letu 2024 je bila objavljena 44. številka revije Mladje, ki je naslavljala Digitalno mladinsko delo in je dostopna tukaj

“Digitalno mladinsko delo pomeni proaktivno uporabo ali naslavljanje digitalnih medijev in tehnologij v mladinskem delu. Digitalno mladinsko delo ni metoda mladinskega dela, vendar je lahko vključeno v katerokoli okolje mladinskega dela (odprto mladinsko delo, mladinsko informiranje in svetovanje, mladinski klubi ...). Digitalno mladinsko delo ima enake cilje kot mladinsko delo, s podporo uporabe tehnologije in digitalnih medijev. Digitalni mediji in tehnologija so lahko orodje aktivnost ali vsebina mladinskega dela” iz publikacije Evropske komisije "Developing digital youth work" .

Usposabljanje Digitalno+

Delavnica Digitalno + je nastala iz želje, da bi upravičenci projektov Erasmus+ in Evropska solidarnostna enota več in bolj kvalitetno vključevali prvine digitalnega mladinskega dela v vse faze projektov, kar bi znali tudi jasno opredeliti in zapisati tudi v prijavne vloge za projekte. Prva delavnica Digitalno+ je potekala  1. februarja 2024 v M Hotelu v Ljubljani. Delavnica je bila rezultat SNAC-a Digital Youth Work, ki je dolgoročni projekt Nacionalnih agencij programov Erasmus+: Mladina in Evropska solidarnostna enota.

S tem usposabljanjem je Movit želel mladinskim delavcem zagotoviti osnovno poznavanje Digitalnega mladinskega dela (v nadaljevanju DMD) in s tem boljše razumevanje področja. Mladinske delavce smo želeli podpreti pri povezovanju svoje prakse mladinskega dela z DMD, ki je širok pojem, znotraj katerega vsaka organizacija lahko najde področje za ustvarjanje podpornih vsebin za mlade. Širina pojma nakazuje tudi transverzalnost digitalne kompetence, ki smo jo naslovili tekom usposabljanja.

Hkrati smo mladinske delavce želeli navdušili za temo DMD in nakazali pomembnost tega področja 

kot komponente vseživljenjskega izobraževanja in mladinskega dela. Delavnica, ki smo jo izvedli je prvi korak v smeri proti uresničevanju tega namena, z željo, da se delavnica ovrednoti, po potrebi dodela ter v dopolnjeni ali razširjeni obliki ponovno ponudi novim prijaviteljem in ocenjevalcem.

Med aktivnostjo so:

  • udeleženci spoznali okvir in osnovne smernice digitalnega mladinskega dela, spoznali osnove digitalne transformacije v mladinskem delu in dobili vire za nadaljnje bolj poglobljeno raziskovanje tematike, spoznali nove trende, ki jim sledijo mladi,
  • spoznali pomen DMD,
  • spoznali nove trende, ki jim sledijo mladi,
  • prejeli informacije o različnih vrstah digitalnih orodij, ki jih lahko podprejo v različnih fazah projekta in podrobneje izkustveno spoznali nekaj novih aplikacij, 
  • krepili kompetence uporabe orodij DMD v vseh fazah projekta.

Kaj pa odzivi naših udeležencev?

Organizatorji in trenerji smo bili izredno zadovoljni s potekom delavnice z željo, da bi v prihodnosti dobila tudi razširitev. Razširitev se vidi predvsem v trajanju delavnice – v bolj obsežni delavnici, vključevanju primerov dobrih praks in praktičnemu izkušanju orodij. Izvajanje delavnice načrtujemo 1x letno, saj želimo opolnomočiti naše upravičence do te mere, da bodo njihovi projekti redno vključevali digitalno komponentno. Upravičenci so izrazili mnenje, da je bila za njih delavnica zelo dobrodošla, saj so dobili praktične vpoglede, ki jih lahko uporabijo tako pri svojem delu, kot pri načrtovanju projektov. Kot partner pa smo vključeni tudi v nadaljevanje SNAC DYW, kjer bomo še naprej dolgoročno gradili kompetence mladinskih delavcev, gradili javne politike na tem področju in spodbujali projekte, ki obravnavajo prednostno nalogo digitalne preobrazbe. 

DigComp in DigCompEdu 

Pri digitalni transformaciji družbe so ključnega pomena digitalne kompetence, ki jih državljani posedujemo. Tudi na področju digitalnega mladinskega dela so organizacije, aktivne na evropski ravni že razvile različne kompetenčne modele in orodja za samooceno (www.oph.fi/en/statistics-and-publications/publications/report-digital-competences-and-capacities-youth-work).  

Skupno razumevanje za prepoznavanje (in opis) ključnih področij digitalne kompetence nam omogoča orodje DigComp, ki upošteva tudi znanje, spretnosti in odnos. Podpre nas pri oblikovanju vsebin s področja digitalnega mladinskega, predvsem pri načrtovanju pobud za izobraževanje in usposabljanje za izboljšanje strokovnosti določenih ciljnih skupin ob hkratnem izboljšanju digitalne usposobljenosti državljanov.  

Ogrodje DigComp opredeljuje ključne komponente digitalne kompetence na 5 področjih, na katere se nanaša 21 kompetenc:&nb

  • informacijska in podatkovna pismenost,
  • komunikacija in sodelovanje,
  • ustvarjanje digitalne vsebine,
  • varnost,
  • reševanje problemov.

V kontekstih neformalnega izobraževanja je lahko uporaben tudi evropski okvir za digitalno kompetenco izobraževalcev (DigCompEdu). Zagotavlja splošen referenčni okvir za podporo razvoju digitalnih kompetenc, specifičnih za učitelje v Evropi. Okvir opisuje, kaj za učitelje pomeni biti digitalno usposobljen. Kljub temu, da je primarno namenjen učiteljem, lahko najdemo v njem podporo tudi za mladinsko delo ali pripravo vsebin neformalnega izobraževanja. Že omenjena digitalna transformacija je zahtevna tudi za mladinske delavce, trenerje in druge izobraževalce v neformalnem sektorju. Vseprisotnost digitalnih naprav in aplikacij ter snovanje vsebin digitalnega mladinskea dela od mladinskih delavcev zahteva, da razvijejo svoje digitalne kompetence.  

DigCompEdu podrobno opisuje 22 kompetenc, organiziranih na šestih področjih: 

  • profesionalna angažiranost,
  • digitalni viri,
  • poučevanje in učenje,
  • ocenjevanje,
  • opolnomočenje učencev,
  • spodbujanje digitalne kompetence učencev.

Poudarek ni na tehničnih veščinah. Namesto tega je namen okvira podrobno opisati, kako je mogoče uporabiti digitalne tehnologije za izboljšanje in inoviranje izobraževanja in usposabljanja. 

MLADJE na temo digitalnega mladinskega: 44. številka, december 2024.

Številka je dostopna tukaj.

Z ogledom te spletne strani se strinjate z uporabo piškotkov.     V REDU       O piškotkih